Sverigepremiär för lyxiga 7-sitsaren Maxus Mifa 9

Maxus lanserar nu sin nästa toppmodell. Den sjutsitiga familjebussen Mifa 9 som mäter 52700 mm i längd, 2000 mm i bredd och 1840 mm på höjden vilket ska garantera bra interiörutrymmen. Dessutom får den dra upp till 1000 kg på dragkroken.

I Mifa 9 sitter det ett batteri på 90 kWh vilket ska ge en WLTP-räckvidd på upp till 430 km vid blandad körning, och upp till 565 km i stadstrafik. Plattformen är helt nyutvecklad för modellen och kommer också användas i en rad nya modeller som kommer framöver såsom pickuper, skåpbilar och familjebussar.

Vid utvecklingen av Mifa 9 var målet att skapa en högteknologisk och lyxig atmosfär genom en interaktiv upplevelse med bland annat flera integrerade skärmar. Stolarna på första och andra raden är elektriskt justerbara och har både ventilation och värme samt massagenfunktion.

Bland utrustningslistan finns bland annat panoramasoltak, Apple CarPlay, trådlös mobilladdning, omgivande belysning i 64 färger, 360 graderskamera, eluppvärmd ratt och ett komplett förarassistans- och säkerhetspaket.

– Vi har väntat länge på att lansera MIFA9, och äntligen är den här! Det här är bilen för kunder som letar efter det lilla extra. Här får du en stor bil med mycket utrustning och teknik för pengarna. Allt från exklusiva material till den senaste säkerhets- och underhållningstekniken, säger Markus Lundevall, försäljningschef på Maxus Sverige.

Markus tror framför allt att modellen kommer att passa bra för taxibranschen. Den svarar upp till kravet på många sittplatser, bra lastutrymmen och en räckvidd på hela 565 kilometer i stadstrafik.

– Det här är också en perfekt familjebil för dig som vill ha gott om plats samt har höga krav på utrustning och körkänsla, avslutar Markus.

De första bilarna har nu kommit till Sverige och de svenska priserna startar på 949 900 kronor.

Missa inget
En till två gånger i månaden får du ett trevligt nyhetsbrev med en sammanfattning av de senaste nyheterna. Det är helt gratis.
Kristofer är grundaren av Allt om Elbil. Följer utvecklingen av elbilen med fascination sedan 2016. Kör självklart också elbil. Mer information och kontakt.