Volkswagens satsningar på elbilar går framåt. Nyligen avtäckte man Volkswagen ID.3 och hittills har 20 000 elbilar reserverats. I en nyligen lanserad kampanj tar man ett tydligt avsteg från det gamla – dieselskandalen och lögnerna.
I den nya kampanjen refererar anspelar Volkswagen på den gamla dieselskandalen där man manipulerade resultat och ljög om utsläppsnivåerna på sina dieselbilar – som i själva verket var 30 -4 0 gånger högre än vad som redovisats.
Kampanjen man döpt till ”Hej Ljuset”, anspelar på en ensam designer som mitt under dieselskandalen och mörkret började skissa på något annat. En elbil och ljuset.
Vi får också se nya annonser, som anspelar på den klassiska Bubbla-reklamen från Volkswagen. Här berättar Volkswagen att de 2050 ska vara helt koldioxidneutrala.

Bygger 36 000 laddstolpar i Europa
Volkswagen har också annonserat planer på att bygga 36 000 laddstolpar över Europa, varav 11 000 kommer vara av Volkswagens egna varumärke. Laddstolparna ska stå klara till 2025.
Totalt satsar Volkswagen 2,6 miljarder kronor på laddinfrastruktur utmed publika vägar, vid sina egna fabriker och återförsäljare. Volkswagen räknar med att ungefär 70% av laddningen sker antingen i hemmet eller på jobbet.

Man laddar inte elbilen så ofta som många tror, i snitt laddar en elbilsägare sin elbil var tionde dag pekar Volkswagens enkät på.
Kommentera
Kommentarerna omfattas inte av sidans utgivningsbevis.