Super Bowl är utan tvekan en av USA:s absolut största höjdpunkter inom amerikansk fotboll och sport. Med det kommer också en av de dyraste reklamtiderna i samband med TV-sändningarna. De stora bolaget som köper reklamtiden lägger också enorma belopp på högkvalitativa reklamproduktioner för att bli ihågkomna
Ofta finns i alla fall ett par biltillverkare med, och i år är inget undantag. Ett tydligt fokus ligger så klart också då på elektrifieringen. I år får vi bland annat se elbilar från Volkswagen, BMW och Kia.
Volkswagen
Volkswagen vill påminna om hur allt började, och hur det var folket som över generationer gav Volkswagen en själ. Det hela går hand i hand med Volkswagens tydliga strategi som de kommunicerat under det senaste året: Att man ska omarbeta sig till att bli ett ”love brand”, ett märke som skapar känslor hos förare, passagerare och betraktaren.
Och starten för den omvandlingen i USA är säljstarten av Volkswagen ID. Buzz.
BMW i5
BMW passar på att visa upp sitt nya flaggskepp BMW i5 i samband med Super Bowl. Till sin hjälp har man tagit in Christopher Walken. Båda är överens, det finns bara ett original…
Kia EV9
Kia visar upp sitt nya flaggskepp EV9 i samband med Super Bowl. Här handlar det om att lyfta fram personen som alltid har ställt upp för oss, personen som alltid vill se oss lyckas. Kia EV9 gör det möjligt att ge tillbaka.
Ur arkivet: En av de mest mest virala reklamfilmerna om elbilar från amerikanska Super Bowl var när Will Ferrell 2021 på uppdrag av GM gick berserk på Norge. Kolla in den här.
Kommentera