Polestars Vd Thomas Ingenlath har nu kommenterat kring återkallningen och avsaknaden av funktioner av den nyligen lanserade elbilen Polestar 2. I ett meddelande i Facebookgruppen Polestar 2 Sverige lovar han bättre kommunikation, en lösning och målet om att i framtiden bli felfri.
– Din kommunikationsupplevelse med Polestar kan ha varit långt ifrån bra. Mycket behöver förbättras och vi arbetar på det. Jag är också medveten om att det saknades tydlig information om senarelagda funktioner, skriver Thomas.
Polestar 2 ska ha stöd för trådlösa uppdateringar, appstyrning och digitala nycklar. Något som inte finns hos de leverade bilarna. Och det har väckt en del frågetecken. Speciellt i samband med den nyligen upptäckta buggen som är skälet till att samtliga bilar nu återkallas till en verkstad för en kritisk uppdateringar.
– Vi erkänner att vi inte varit tillräckligt transparenta om förseningen och senarelagda funktioner [t.ex. trådlösa uppdateringar]. Jag ber verkligen om ursäkt för det. Trots allt detta vill jag också nämna att vi har fått mycket positiv feedback från våra kunder i sociala medier och i forum som dessa.
Thomas skriver att Polestars hemsida uppdateras med mer tydlig information kring kommande funktioner, och när dessa kan vara klara. Dessutom kontaktas alla Polestar 2-ägare om återkallningen och planen för den kritiska uppdateringen.
Du kan läsa Thomas meddelande nedan:


Kommentera