Jaguar ska sadla om ordentligt och ta ett rejält omtag för att bli ett riktigt premiummärke. Dessutom ska man samtidigt med det bli ett helt elektriskt bilmärke. I december kommer man visa upp det första konceptet.
Jaguar kommer i samband med det också att lansera en helt ny varumärkesidentitet. Idag visar man upp det första av detta. Jaguar ska återerövrar mottot Copy Nothing som kan spåras tillbaka till bolagets grundare Sir William Lyons.
– Jaguars rötter går att finna i originalitet. Sir William Lyons, vår grundare, menade att ”En Jaguar borde inte kopiera någonting”. Vår vision för Jaguar idag bygger på just denna filosofi. Nya Jaguar är ett varumärke byggt runt sprudlande modernism. Det är fantasifullt, djärvt och konstnärligt vid varje kontaktpunkt. Det är unikt och orädd, kommenterar Gerry McGovern, kreativ chef på Jaguar.
Här är filmen som ska summera nya Jaguar:
Den 2 december kommer Jaguar att visa upp mer av det nya märket. Då är det också premiär för Jaguar Design Vision Concept som visar märkets kommande elbil.
Kommentera