Isuzu är ledande inom segmentet pickuper i Sverige. Nu presenterar man sin första helelektriska pickup med fyrhjulsdrift. Nu introduceras nya Isuzu D-Max BEV. Den har fyrhjulsdrift, hög dragvikt och lastvikt och en god markfrigång.
– Helelektriska Isuzu D-Max BEV är designad för att möta kundernas behov och kompletterar vårt befintliga modellutbud. Det är ett viktigt steg att kunna erbjuda ett alternativ för dem som söker en pickup med elektrisk drivlina – utan att kompromissa med kapacitet eller funktionalitet, säger Per Håkansson, märkeschef för Isuzu Sverige.
Pickupen är utvecklad för att möta kraven från marknaden i ett helt elektriskt alternativ. Löftet är en pickup som klarar samma arbetsuppgifter som sina dieselsyskon, men gör det tystare och mer hållbart.
Isuzu D-Max BEV är utrustad med ett batteri på 66,9 kWh och levererar en räckvidd på upp till 263 km (WLTP). Snabbladdning inom intervallet 20 till 80 procent görs på halvtimmen.
Bland detaljerna nämner Isuzu en dragvikt på 3500 kg, en lastkapacitet på flaket som är 1 010 kg och en markfrigång på 21 cm.
– Vi vet att våra kunder ofta väljer D-Max för att få ett fordon med låg miljöpåverkan, låga driftskostnader och hög kapacitet. D-Max BEV är ett naturligt tillskott i modellprogrammet och stärker vårt utbud ytterligare, fortsätter Per Håkansson.
De första el-pickuperna produceras nu och kommer att levereras till Europa under tredje kvartalet 2025. Försäljningen i Sverige startar efter sommaren 2025 men de svenska priserna har ännu inte presenterats.
Kommentera