USA:s största sporthändelse Super Bowl går hand i hand med de dyraste och mest anrika reklamspottarna i amerikansk TV. Reklamfilmerna kan kosta uppåt fem miljoner dollar för 30 sekunders TV-tid. Ibland är till och med reklamspottarna mer diskuterade än själva sportevenemanget i sig. Utrymmet brukar vara populärt hos biltillverkarna som vill nå ut till en bred publik.
Årets upplaga är inget undantag och flera biltillverkare har köpt in sig i reklampauserna. Fyra biltillverkare väljer att visa upp sina elbilar. Du kan se dessa nedan.
Brittiska skådespelaren Maisie Williams sjunger Disneys Let It Go från filmen Frozen samtidigt som hon kör mot en mer hållbar framtid i en Audi e-tron Sportback.
En av de största snackisarna är GMC Hummer. Den tidigare bensinslukande jättejeepen kommer nu som elbil. Basketproffset LeBron James är den nya frontfiguren för nya eldrivna Hummer. Dessvärre får vi mest se LeBron i reklamfilmen när vi egentligen vill se Hummern.
Porsche visar också upp deras elbil Porsche Taycan i en reklamfilm under Super Bowl. Reklamfilmen utspelar sig under en stöldkupp från Porsches museum i Tyskland. Men det finns en twist. Reklamfilmen ser du i videon nedan:
Även Ford väljer att visa musklerna på hemmaplan. Detta i form av nya elbilen Ford Mustang Mach-E. Den videon kan du se nedan.
Tesla har gjort sig kända för att aldrig lägga pengar på marknadsföring. I år är inget undantag, men de har ändå fått sin beskärda del av utrymme i samband med Super Bowl. Den största trenden hos amerikanska fotbollsspelare just nu är Tesla. Det rapporterar den amerikanska nyhetskanalen CNBC.
Kommentera