Då visas Volkswagens första GTI-elbil

För ett tag sedan hade Volkswagen ID. Polo premiär. Men klart är att den nya kompakta elbilen också snart visas i ett GTI-utförande. Nu berättar Volkswagen att avtäckningen kommer sammanfalla med 50-årsfirandet av GTI.

Volkswagen ID. Polo GTI blir Volkswagens första helelektriska GTI-modell och världspremiären blir alltså den 15 maj. Samtidigt deltar Volkswagen på Nürburgring 24-timmars som äger rum samma helg.

Premiären hålls på Ring-Boulevard inför hundratusentals motorsportfans och ID. Polo GTI kommer att stå i centrum för Volkswagens stora GTI-firande under helgen.

ID. GTI Concept ger en föraning om ID. Polo GTI.

Volkswagen lyfter själva fram att modellen markerar början på ett nytt kapitel för GTI och att märkets sportiga identitet nu tar steget över till elbilar.

Om du inte är på plats vid firande i Tyskland kommer det också gå bra att ta en titt här på Allt om Elbil för en första närmare titt på den nya eldrivna GTI-modellen.

Nyhetsbrev
Håll dig uppdaterad med Allt om Elbils nyhetsbrev. Det är helt gratis.
Kristofer är skaparen bakom Allt om Elbil. Har följt utvecklingen av elbilar sedan 2016. Kör självklart också elbil och betraktar sig som en elbilsinfluencer. Mer information och kontakt.