Ett lösenord kommer att skickas till din e-postadress.

Igår gick Auto Awards av stapeln. En show och prisceremoni för bil- och motorbranschen med syfte att lyfta fram och hylla företag i branschen som gör en betydande skillnad. Galan är sedan flera år tillbaka väletablerad i Danmark, och genomfördes för första gången i Sverige i år. 

I kategorin Årets Marknadsföringskampanj var det Blocket som kammande hem vinsten. I reklamfilm från Blocket köper artisten Martin Erikson, även känd som E-type, en Nissan Leaf på Blocket.

Annons

Vi får i klippet följa artisten E-Types resa från att släppa taget om sin fossilslukande pickup och bli en miljöhjälte. E-Type uppskattar den tysta driften som elbilen som bullerfritt släpper fram hans musik och det bästa nöjet är att åka till bensinstationen ”och glömma av att man har elbil”.

– Det känns oerhört kul och hedrande att vi prisas med vår kampanj som den första svenska vinnaren i Auto Awards. Kampanjen med E-type har fått otroligt härlig respons av svenska folket och nya låten ”Ride the Lightning” har gått varm på Spotify, säger Martina Göransson, CMO på Blocket.

Bland övriga nominerade var:

  • Volkswagen – Let’s get electric video
  • Toyota – The VR Para Football Experience
  • Volvo – The E.V.A. Initiative
  • Aften Bil – “En riktig bra bilaffär”