Blocket vinner pris, när E-Type köper elbil

Igår gick Auto Awards av stapeln. En show och prisceremoni för bil- och motorbranschen med syfte att lyfta fram och hylla företag i branschen som gör en betydande skillnad. Galan är sedan flera år tillbaka väletablerad i Danmark, och genomfördes för första gången i Sverige i år. 

I kategorin Årets Marknadsföringskampanj var det Blocket som kammande hem vinsten. I reklamfilm från Blocket köper artisten Martin Erikson, även känd som E-type, en Nissan Leaf på Blocket.

Vi får i klippet följa artisten E-Types resa från att släppa taget om sin fossilslukande pickup och bli en miljöhjälte. E-Type uppskattar den tysta driften som elbilen som bullerfritt släpper fram hans musik och det bästa nöjet är att åka till bensinstationen ”och glömma av att man har elbil”.

– Det känns oerhört kul och hedrande att vi prisas med vår kampanj som den första svenska vinnaren i Auto Awards. Kampanjen med E-type har fått otroligt härlig respons av svenska folket och nya låten ”Ride the Lightning” har gått varm på Spotify, säger Martina Göransson, CMO på Blocket.

Bland övriga nominerade var:

  • Volkswagen – Let’s get electric video
  • Toyota – The VR Para Football Experience
  • Volvo – The E.V.A. Initiative
  • Aften Bil – “En riktig bra bilaffär”
Missa inget
En till två gånger i månaden får du ett trevligt nyhetsbrev med en sammanfattning av de senaste nyheterna. Det är helt gratis.
Kristofer är grundaren av Allt om Elbil. Följer utvecklingen av elbilen med fascination sedan 2016. Kör självklart också elbil. Mer information och kontakt.